| |
wegedzieciak.pl forum rodzin wegańskich i wegetariańskich |
 |
Wydarzenia - O zwierzętach w reklamie - prezentacja/dyskusja 15.12 Kraków
gzyra - 2010-12-14, 19:31 Temat postu: O zwierzętach w reklamie - prezentacja/dyskusja 15.12 Kraków Zapraszam Was serdecznie. :--)
___
Zwierz medialny? O zwierzętach w mediach i reklamie - Kraków 15.12
Fundacja Czarna Owca Pana Kota zaprasza na spotkanie z Dariuszem Gzyrą, weganinem, artystą, współzałożycielem i członkiem Stowarzyszenia Empatia. Odbędzie się ono 15 grudnia o godz. 19 w siedzibie JCC Kraków, w Krakowie przy ul. Miodowej 24.
Na ostatnim wykładzie w ramach projektu Fundacji Czarna Owca Pana Kota pt. "Mamy kota na punkcie wolontariatu" Darek Gzyra opowie o raporcie Empatii "Zwierzęta w reklamie mięsa", o idei i pomyśle raportu, reakcjach na jego upublicznienie oraz o tym, jakich zmian w prawie dzięki publikacji dokonano, o tym wreszcie jak spoglądamy na tę kwestię dziś.
Dopisz się do listy obecności na Facebooku: hxxp://tinyurl.com/366gzwa
Z informacji Fundacji:
Media kształtują nasze opinie, determinują nasze wybory, mają znaczący wpływ na to jak postrzegamy otaczający nas świat i rzeczywistość. Mają wpływ również na to jak się ubieramy, co kupujemy..., jemy, co uznajemy za wartościowe i ważne.
Zwierzęta pojawiając się w mediach i reklamach komercyjnych z jednej strony są traktowane czysto instrumentalnie jako sympatyczny "dodatek" do szczęśliwej, najczęściej tradycyjnej rodziny. Z drugiej strony zwierzęta są podmiotem interwencji dziennikarskiej, gdy są źle traktowane, gdy cierpią, gdy umierają. Z kolei w zwalniających od refleksji na temat cierpienia zwierząt reklamach przemysłu mięsnego, uśmiercane zwierzęta uśmiechają się radośnie i zachęcają do konsumpcji swoich współbraci/współsióstr.
Na ostatnim wykładzie w ramach projektu "Mamy kota na punkcie wolontariatu" skupimy się na tym aspekcie i porozmawiamy o opracowanym przez Stowarzyszenie Empatia raporcie "Zwierzęta w reklamie mięsa", o idei i pomyśle raportu, reakcjach na jego upublicznienie oraz o tym, jakich zmian w prawie dzięki publikacji dokonano. Wspólnie przyjrzymy się reklamom, zdjęciom i znakom towarowym oraz zastanowimy się nad możliwością powstawania etycznych reklam ze zwierzętami.
Projekt został objęty patronatem medialnym ngo.pl, Animalpedii, Radiofonii, Magazynu Kocie Sprawy oraz radia internetowego Pryzmat.
Serdecznie zapraszamy!!!
|
|