wegedzieciak.pl wegedzieciak.pl
forum rodzin wegańskich i wegetariańskich

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chyba mam wegedzieciaka
Autor Wiadomość
Kikimora

Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 4
Wysłany: 2013-09-09, 15:18   Chyba mam wegedzieciaka

Witam,

Jestem tu zupełnia nowa, a przyszłam tu z pytaniem.
Otóż - ani ja ani mąż nie jesteśmy wegetarianami, ale nasza prawie dwuletnia córeczka chyba tak :) Po prostu odmawia jedzenia mięsa (ryby jeszcze ujdą). I ponieważ je nie mam doświadczenia w temacie, chciałam was zapytać: co zamiast mięsa?

Póki co ona uwielbia warzywa zielone oraz strączkowe (szczególnie kukurydzę i groszek, ale też i różne fasole), makaron, ryż, jogurt - oraz owoce: brzoskwinie, nektarynki, jagody, winogrona i inne.

Nie chcę jej zmuszać do mięsa (czasem uda mi się przemycić, ale żadko, i w sumie to chyba nie tędy droga). Jedynie pasztet lubi :D

No więc co jej dawać, co jej dostarczy białka, żelaza i innych takich (szczególnie żelaza, bo z tym jest trochę słabo, jest tuż poniżej dolnej granicy)?
 
 
nemain 
happy ever after

Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 23 Gru 2010
Posty: 1220
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-09, 15:41   

żelazo: popping z amarantusa dodawany do kaszek u nas załatwia sprawę. a właściwie dodawany do czego się da (zup, ciastek, kotletów) bo ma dużo żelaza, magnezu i białka.
poza tym jest serwis wegemaluch.pl - chyba tak - i tam masz sporo różnych porad.

a dzieci mają chyba fazy na jedzenie i nie jedzenie różnych rzeczy więc skoro u Was na stole pojawia się mięso to raczej młoda też będzie je jadać.
_________________
hxxp://www.suwaczki.com/]hxxp://www.suwaczki.com/]

hxxp://cud-narodzin.pl - hipnoza, relaksacja i autohipnoza na czas ciąży i do porodu
hxxp://doulaszczecin.pl - wsparcie w okresie ciąży, w porodzie i połogu
 
 
jaskrawa 

Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 21 Lip 2011
Posty: 2217
Skąd: Międzyborów
Wysłany: 2013-09-09, 15:41